kursor

Hamutaro - Hamtaro 3

sobota, 9 stycznia 2016

Poradnik - szaman, budowanie w TFM - jak to jest?

Cześć! Tu Andrelia, w tym poradniku postaram się krótko opisać od czego jest szaman, co robi oraz jak budować. Zabieram się więc do roboty.

Szaman posiada różne umiejętności, ogólnie chodzi o to by pomóc myszką dostać się do sera, a później do nory. Czyli wdajesz się tak jakby w rolę przywódcy. Szamanem jeżeli grasz na pokoju typu "vanilla" zostaniesz jeżeli będziesz drugi w punktacji (?). Tak to wygląda :





Na niebiesko zaznaczyłam punktacje - tu jestem tylko ja. A na czerwono umiejętności.

Przejdźmy może to budowania, to jest trochę bardziej skomplikowane.



To część naszych umiejętności. Zacznę w kolejności od fioletowej strzałki w dół do niebieskiego balona itd.
*Wybranie przedmiotu + kliknięcie SPACJI utworzy nam niewidzialny przedmiot. np. czarne kowadło, które nie będzie przeszkadzać w przejściu.
Przedmiotami możemy obracać klawiszami : X i Z.
 
Fioletowa strzałka - służy do pokazania gdzie nasze myszki mają stanąć. To taka sugestia.
 
Biała "gwiazdka" znana jako duch - możecie "przepchnąć" myszki na małą odległość.
 
Niebieski balon - leci w górę, możecie go puścić i wskoczyć na niego tam gdzie nie można dolecieć. Klikając balon + C pojawi nam się jakby nitka, kliknijcie nią na brzuch myszki a podczepicie ją. Bardzo pomocna opcja, jeżeli myszka ma problem w kierowaniem balonem.
 
Niebieska strzałka znana jako runa - przyczepiając ją np. do deski możecie ją przesunąć.
 
Mała i duża drewniana skrzynka - możecie na nią wejść.
 
Czarne kowadło - przydaje się gdy chcecie coś podtrzymać, np. by deska nie spadła.
 
Mała drewniana deska i duża (u mnie w postaci krokodylka) - nimi budujemy drogę do serka. Deska + B tworzy nam czerwony gwóźdź, który się obraca lub stabilizuje budowlę. Deska + C tworzy nam nieruchomy żółty gwóźdź. Deska + V tworzy nam turkusowy gwóźdź, podobny do czerwonego. 
 
 
To jedna z budowli : zaczęłam od deski z czerwonym gwoździem i na nią postawiłam zaznaczone na czarno niewidzialne kowadło. Do niej doczepiłam żółty gwóźdź, a do niego turkusowy. By wszystko zaprezentować.
 
Żółto- pomarańczowa piłeczka - możemy się od niej odbić.
 
Czarne strzałki w dół, prawo, lewo - są dosyć masywne, mogą wyrzucić graczy lub przedmiot z planszy!
 
Czasem pojawiają się różne inne przedmioty np.
 
 -  portal niebieski i pomarańczowy, pozwalają teleportować się w dane miejsce. Jednak musimy postawić i pomarańczowy i niebieski.
 
 -  taką strzałeczką czasem możemy zbudować schody.
 
 
Gdybyście wciąż potrzebowali jakiś rad - proszę pisać, uzupełnię poradnik.
 
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz