Cześć myszki! Piszę Andreliia, i zgodnie z obietnicą dla Emolaluni dodaje post - poradnik o edytorze map. Dziś raczej podstawy, ale za parę dni dodam drugą część. Polecam również samemu dokładnie zobaczyć opcje, jest ich mało.
"Edytor map" znajdziecie w opcjach "domku" :
I opcje takie jak :
- Wybór obiektu
- Grunty
- Mysie obiekty
- Obiekty szamana
- Ustawienia mapy
- Zapisz / Wczytaj / Testuj
Pokaże Wam jak zrobić zwykłą mapkę (ser, norka) :
Zaczynam od wybrania tła w opcji "ustawienia mapy"
Możemy wybrać również opcje mapy typu : kolizja, partner, portal - ja jednak nie zaznaczam nic by mysz mogła swobodnie przejść!
Przechodzę do "Grunty", sami zapoznajcie się jak który wygląda, ja wybrałam "trawa" i narysowałam na tle wybrany kształt :
Jak narysować?
Przy kursorze lata kwadracik.. Naciskacie w wybranym miejscu i rozciągacie grunt.
Następnie w "Mysie obiekty" wybieram ser, najeżdżam na tło myszką i ponownie przy kursorze lata ser - klikacie wybrane miejsce, tam gdzie ser ma się znajdywać.
Po tym wybieram miejsce mysiej norki, startu myszek i szamana - dokładnie tak samo!
Gotowe! Tak naprawdę moja mapka jest skończona, szaman będzie musiał zbudować budowlę aby myszki dostały się do sera. Wiem, wiem mapka najprostsza..
Jednak zauważyliście pewnie opcję "Obiekty szamana" i do wyboru macie jeden obiekt (spokojnie szaman będzie miał wszystkie), ale na mapie możecie dodać np. balona
Pozostał koniec - zapisywanie.
Jeżeli chcecie zobaczyć jak mapka się sprawuje klikajcie "zatwierdź mapę", a później z powrotem spokojnie możecie powrócić do edytowania jej.
Jak zapisać?
Możecie skopiować ją do schowka, lub eksportować jako chatkę plemienia lub eksportować do GRY - a wtedy pojawi się ona na danym pokoju. (Kosztuje to 40 serów)
Po skończeniu po prostu wychodzicie i pojawia Wam się komunikat z kodem mapki!
Czekam na propozycję Emo moja :D, jaki post związany z edytorem mapek ma być następny? Może rysowanie?
~ Andreliia
0 komentarze:
Prześlij komentarz